
Száműzetés
(Exils)
színes francia filmdráma, 104 perc, 2004
rendező: Tony Gatlif
szereplők:
Romain Duris (Zano)
Lubna Azabal (Naima)
Leila Makhlouf (Leila)
Habib Cheik (Habib)
Zouhir Gacem (Said)
A rendező az Exils-ben saját múltjának tisztázása felé tesz fontos lépéseket. "Nem egy ötlet alapján készült a film, hanem abból a vágyból, hogy rátekintsek a sebeimre. 43 évig tartott, amíg visszajutottam Algériába, gyerekkorom helyszínére: 7.000 km úton, vonattal, kocsival, hajón, gyalogosan - és 55 ezer méternyi filmszalag", nyilatkozta a rendező.
A film egy arab gyökerekkel bíró francia fiú és lány algériai utazásának nehézségeit regéli el különösebb történetmesélési vágy és valóság iránti fogékonyság nélkül. A két pszeudo-művész főhős olyan figura, akit még a Mediawave legborultabb napjáról is két lábbal rúgna ki a rendezőség, a film cselekménye vontatott és nagyrészt jelentéstelen, a kamera szinte csadorba tekerve szédeleg az észak-afrikai ország utcáin és szobáiban. A jóindulatú nézőben felmerül a gyanú, hogy a bekezdésünkben emlegetett Exils című munka legfőbb szponzora a francia, a spanyol, a marokkói és az algériai turisztikai hivatal lehetett, mivel azonban az napsütötte életuntság és céltalanság ígérete nem sok potenciális turista pénztárcáját nyitja meg, az egyetlen ésszerű magyarázat is csődöt mond.
http://data.hu/get/1700780/exils.crc.html
(Exils)
színes francia filmdráma, 104 perc, 2004
rendező: Tony Gatlif
szereplők:
Romain Duris (Zano)
Lubna Azabal (Naima)
Leila Makhlouf (Leila)
Habib Cheik (Habib)
Zouhir Gacem (Said)
A rendező az Exils-ben saját múltjának tisztázása felé tesz fontos lépéseket. "Nem egy ötlet alapján készült a film, hanem abból a vágyból, hogy rátekintsek a sebeimre. 43 évig tartott, amíg visszajutottam Algériába, gyerekkorom helyszínére: 7.000 km úton, vonattal, kocsival, hajón, gyalogosan - és 55 ezer méternyi filmszalag", nyilatkozta a rendező.
A film egy arab gyökerekkel bíró francia fiú és lány algériai utazásának nehézségeit regéli el különösebb történetmesélési vágy és valóság iránti fogékonyság nélkül. A két pszeudo-művész főhős olyan figura, akit még a Mediawave legborultabb napjáról is két lábbal rúgna ki a rendezőség, a film cselekménye vontatott és nagyrészt jelentéstelen, a kamera szinte csadorba tekerve szédeleg az észak-afrikai ország utcáin és szobáiban. A jóindulatú nézőben felmerül a gyanú, hogy a bekezdésünkben emlegetett Exils című munka legfőbb szponzora a francia, a spanyol, a marokkói és az algériai turisztikai hivatal lehetett, mivel azonban az napsütötte életuntság és céltalanság ígérete nem sok potenciális turista pénztárcáját nyitja meg, az egyetlen ésszerű magyarázat is csődöt mond.
http://data.hu/get/1700780/exils.crc.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése